Search
Close this search box.

Almaseasia

فهرست محتوا

مزایای شبکه – شبکه کامپیوتری

شبكه تنها تعدادي كامپيوتر كه با سيم به هم وصل شده باشند نيست، بلكه سيستمي است كه امكانات منحصر به فردي را در اختيار كاربران خود قرار ميدهد. اين امكانات را مي توان به 2 دسته كلي تقسيم كرد. دسته اول، ايجاد ارتباط و اتصال و دسته دوم، به اشتراك گذاري است. به كار گيري اين امكانات باعث مي شود انتقال داده ها راحتترو كارآمدتر باشد و هزينه به ميزان قابل توجهي كاهش پيدا كند. در اينجا به چند نمونه از امكاناتي كه شبكه در اختيار كاربران ميگذارد اشاره مي كنيم.

شبکه کامپیوتری1.      ايجاد ارتباط

شبكه، بين كامپيوتر و كاربر و ديگر كاربران و كامپيوتر ها ارتباط ايجاد مي كند. شبكه اي كه بين كاربران يك ساختمان يا يك دفتر كار ايجاد شده باشد را LAN و در محيط بزرگتر مانند يك محله را WAN​مي گويند.

2.  به اشتراك گذاري داده

يكي از مهمترين كاربردهاي شبكه امكان به اشتراك گذاري داده هاست. از طريق شبكه، هزاران كارمند يك شركت بزرگ مي توانند به يك سري اطلاعات مشخص دسترسي داشته باشندو اطلاعاتي را به اشتراك گذارند.

شبکه

3.     به اشتراك گذاري يك سخت افزار

با راه اندازي شبكه، چندين كاربر مي توانند به طور مشترك از يك سخت افزار استفاده كنند. به عنوان مثال به جاي خريد 10 پرينتر در يك شركت كه 10 كارمند دارد، مي توان 1 پرينتر را از طريق شبكه در اختيار تمام كاربران آن شركت گذاشت.

اشتراک در شبکه4.    به اشتراك گذاري دسترسي به اينترنت

در شركت هاي كوچك مي توان از 1 خط اينترنت استفاده كرد و آن را در اختيار تمام كارمندان مجموعه قرار داد. (اينترنت خود نوعي شبكه است، هرجا به اينترنت دسترسي پيدا كنيد يعني در حال استفاده از يك شبكه هستيد)

شبکه5.    مديريت و امنيت داده

استفاده از شبكه راهي امن براي انتقال داده هاست. از اين طريق مي توان داده ها ر در سرور به اشتراك گذاشت، به راحتي از آن back up گرفت و تعيين كرد چه كساني به چه اطلاعاتي دسترسي داشته باشند.

به منظور راه اندازی شبکه و یا شرکت در دوره های آموزش شبکه می توانید با شماره زیر تماس بگیرید

41834000