Search
Close this search box.

Almaseasia

فهرست محتوا

Factory solution (راه حل هایی برای دوربین مداربسته کارخانه ها)

برای اجرای یک پوژه نظارت تصویری مهم ترین بخش پروژه در مرحله اول طراحی و در مرحله دوم ارائه دمو میباشد. از آنجا که دوربین های مداربسته تحت شبکه، ترافیک خود را وارد شبکه سازمان شما میکند؛ مرحله طراحی بسیار حائز اهمیت تر شده و تاثیر مستقیم در عملکرد کل شبکه میگذارد. ولی در اغلب موارد در پروژه دوربین مداربسته مشتریان این موضوع را در ذهنشان جدا متصور میشوند. وقتی در مورد یک کارخانه صحبت میکنیم اهمیت و حساسیت پروژه های نظارت تصویری به مراتب بسیار مهم تر, ‍‍پیچیده تر, حساس تر, دقیق تر  و بزرگ تر از small business هایی میباشد  که به اینصورت که کنترل افراد درون سازمان و برون سازمانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. دوربین های مداربسته هوشمند تحت شبکه عملا به مدیران این صنعت برای رفع مشکلات خود بسیار کمک کرده و در بسیاری از مواقع از رخ دادن یک رویداد جلوگیری میکند و حتی پس از آن با ضبط تصاویر در حل مشکلات مدیران بسیار تاثیر گذار است.

عملا در یک سیستم نظارت تصویری هوشمند با کمک آنالیتیک ها از قبیل تشخیص چهره, پیدا کردن افراد در کل محوطه, بعنوان مثال اگر دنبال شخص خاصی در کل محوطه میگردیم با استفاده از این ابزار محل وی را به ما نمایش میدهد. با استفاده از تکنولوژی smart motion detection به خاطر وسعت زیاد در کارخانجات در فضای محوطه بیرونی میتوانیم در storage خود بسیار بسیار صرفه جویی کنیم و مدت بیشتری ریکورد تصاویر را داشته باشیم. یا با استفاده از تکنولوژی 2 way audio میتوانیم از طریق نصب  اسپیکر در محوطه با محیط خود نیز صحبت کنبم و یک ارتباط دو طرفه صوتی تصویری داشته باشیم. این تکنولوژی در بسیاری از جاها بسیار برای واحد ایمنی مورد استفاده است.

ما برای طراحی یک پروژه دقیق و استاندارد در یک کارخانه آن را به ۵ قسمت تقسیم میکنیم .

قسمت اول محیط پیرامونی  کارخانه میباشد، منظور دیوارهاست. در اینجا نکته قابل اهمبت این است که تمرکز ققط برای نفوذ از بیرون به داحل نیست و در بسیاری از از موارد؛ موصوع نفوذ از داخل به بیرون ار قسمت دیوارها میباشد.بعنوان مثال در کارخانه تولید کابل مسی، کارگرانی بودند که کابل های مسی را از دیوار به پشت ساختمان می انداختند و بعد از ساعت کاری آن را میبردند.

اینکه فاصله لبن دوربین ها  در طول دیوار چقدر باشد بسته به شرایط جغرافیایی، نوری، ارتفاع دیوار، مگاپیکسل دوربین و حساسیت کارخانه بسیار متفاوت است و شما میتوانید برای طراحی پروژه از تجربه کارشناسان الماس آسیا استفاده نمایید.

بخش دوم قسمت ورود و خروج ماشین های صنغتی و اتوموبیل های پرسنل میباشد که حوزه پارکینگ و مدیریت آن نیز در این قسمت طراحی میشود. در این قسمت با استفاده از آنالیتیک ها نیتوان گزارشات جالب و متفاوتی را از ورود و خروج اتومبیل ها، تعداد ماشین ها در سازمان و … را داشت.

بخش سوم قسمت ورود و خروج افراد و کارمندان و محوطه اداری میباشد که راه حل هایی برای تشخیص چهره، ورود و خروج، ساعت زنی و غیره را در این قسمت طراحی خواهیم کرد.

بخش چهارم سالن تولیدی کارخانه میباشد که در بسیاری از کوازد محیط بسیار صنعتی، پر سر و صدا، نوسان نور، نوسان برق و آسودگی محیطی را مشاهده میکنیم که در این قسمت دوربین های مخصوص سالن تولید با استاندارد های خاص استفاده میشود.

بخش پنجم بخش مربوط به شبکه، زیرساخت، پهنای باند ترافیک، امنیت، ذخیره سازها، POE و مانیتورینگف backup گیری، مدت زمان ریکورد تصاویر، مدیریت سیستم نظارت تصویری و امثالهم میباشد که خود این موارد عملا نیاز به دانش و تجربه زیادی دارد. به همین دلیل انتخاب مجموعه نجری پروژه دوربین مداربسته کارخانه ها بسیار حائز اهمیت است و متاسفانه بارها شاهد آن بوده ایم که پروژه ای به خاطر کاهش هزینه ها و اختلافی جزئی بین یک مجموعه حرفه ای و غیر حرفه ای، مجموعه مبتدی را برای اجرای پروژه بزرگ خود انتخاب کرده و پس از اجرا چندین برابر هزینه کرده است.

ویووتک با توجه به دارا بودن رنج وسیعی از محصولات و با توجه به سابقه بیش از بیست ساله خود در صنعت دوربین مداربسته تحت شبکه و از طرفی به دلیل نزدیک بودن رابطه تولیدکننده با مصرف کننده با مصرف کنندگان؛ راه حل های جانع، کانل و متنوعی برای تمامی موقعیت ها و شرایط دارد.

شرکت ارتباطات الماس آسیا نماینده انحصاری ویووتک در ایران، با بیش از 10 سال تجربه و اجرا کردن پروژه های متفاوت کارخانه ای در اکثر نقاط کشورمان آماده ارائه sulotion برای کل حوزه IT مخصوصا پروژه های نظارت تصویری میباشد.